در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

جمعه سردترین روز تهران | خطر سیلاب در جنوب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه خطر وقوع سیلاب در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب فارس وجود دارد، گفت: روند کاهش دما تا روز جمعه ادامه دارد و احتمالا شهروندان جمعه سردترین روز در چند روز اخیر را تجربه خواهند کرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه خطر وقوع سیلاب در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب فارس وجود دارد، گفت: روند کاهش دما تا روز جمعه ادامه دارد و احتمالا شهروندان جمعه سردترین روز در چند روز اخیر را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۴۶۹۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در پاسخ به این پرسش که کمترین دمای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در کدام مناطق کشور ثبت شده است؟ گفت: کمترین دما در ۲۴ ساعت گذشته در ارتفاعات دیزین و فیروزکوه با ۲۰ درجه زیر صفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت دمای هوا در محدوده فرودگاه اردبیل منفی ۱۶ درجه و در شهرستانک نیز حدود ۱۵ درجه زیر صفر بوده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی عنوان کرد: در زنجان و تبریز نیز به ترتیب دمای منفی ۹.۴ و ۸.۳ درجه ثبت شده است.

‌ضیاییان در پاسخ به این پرسش که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش در کدام مناطق کشور اتفاق افتاده است؟ نیز توضیح داد: بیشترین بارش در نیک شهر سیستان و بلوچستان به میزان ۸۵ میلی‌متر گزارش شده است.

وی یادآور شد: در راسک، رشت و سراوان نیز به ترتیب حدود ۴۰ میلی‌متر، ۳۹ میلی‌متر و ۳۷ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور نیز توضیح داد: برای فردا چهارشنبه شهروندان در گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، فارس، یزد، سیستان و بلوچستان شاهد بارش خواهند بود.

به گفته ضیاییان بارش‌ها فردا در نیمه شمالی کشور بیشتر به صورت برف و در نیمه جنوبی کشور به شکل باران خواهد بود.

‌وی درباره مخاطرات این بارش‌ها نیز عنوان کرد: بارندگی در خراسان جنوبی، جنوب فارس و محور‌های مواصلاتی در لرستان و مرکزی به صورت برف و خطرناک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیلاب نیز بیان کرد: خطر وقوع سیلاب در سیستان وبلوچستان جنوب فارس و کرمان وجود دارد.

ضیاییان درباره شرایط جوی روز پنجشنبه نیز گفت: در این روز بارش‌ها را در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و یزد شاهد خواهیم بود.

به گفته وی در روز پنجشنبه نیز احتمال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه فعالیت این سامانه باشی تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟ نیز عنوان کرد: این سامانه بارشی روز جمعه از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان درباره روند کاهش دمای هوا نیز توضیح داد: ماندگاری هوای سرد را تا روز جمعه در کشور شاهد خواهیم بود و از روز شنبه شاهد افزایش تدریجی دمای هوا خواهیم بود.

وی درباره کلانشهر تهران نیز بیان کرد: احتمال دارد که شهروندان در تهران جمعه سردترین روز در چند روز اخیر را تجربه کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه دمای هوای تهران در روز جمعه چقدر کاهش خواهد یافت؟ نیز گفت: احتمال دارد در روز جمعه دمای هوای شهر تهران به حدود ۴ تا ۵ درجه زیر صفر برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها